Koulu

Kristilliseen kouluun hakeminen

Seuraavana syksynä ensimmäiselle ja seitsemännelle luokalle hakevien oppilaiden osalta noudatetaan ensisijaisesti Helsingin kaupungin hakuaikoja, jotka ovat ekaluokalle tammikuussa ja seitsemännelle luokalle marras-joulukuussa. Muille vuosiluokille seuraavana syksynä alkavaan opetukseen hakuaika on maaliskuun loppuun mennessä. Mahdolliset hakuajan jälkeen saapuneet hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä.

Hakuaikojen lisäksi vapaita oppilaspaikkoja voi hakea kaikille luokille ympäri vuoden.

Hakumenettely

1. Täytä sähköinen ennakkoilmoittautumislomake (sivun alareunassa).
  2. Ilmoittautumislomakkeen saatuamme lähetämme linkin varsinaiseen hakulomakkeeseen ja kutsumme oppilaan huoltajineen tutustumiskäynnille/haastatteluun.
  3. Tutustumiskäynti/haastatteluun osallistuminen. Hakemuksen liitteeksi tarvittavat asiakirjat toimitetaan haastattelun yhteydessä.
  4. Mahdollinen yhteydenotto oppilaan aikaisempaan kouluun/esiopetuspaikkaan
  5. Oppilasvalintapäätös lähetetään postitse ensimmäisen ja seitsemännen luokan hakuaikojen osalta maaliskuussa, muutoin kahden viikon kuluessa haastattelun jälkeen.
  6. Huoltaja lähettää vahvistuksen oppilaspaikan vastaanottamisesta koululle valintapäätöksessä ilmoitettuun ajankohtaan mennessä.

Varsinaisen hakemuslomakkeen liitteeksi tarvitaan

1. Kopio viimeisestä koulutodistuksesta
  2. Mahdolliset pedagogiset asiakirjat, oppimissuunnitelmat tai HOJKSit, mikäli oppilaalle on jokin näistä tehty.

Päiväkoti ja esiopetus

Päivähoitopaikkaa voi hakea ympäri vuoden ilman erityistä hakuaikaa. Esiopetuksen hakuajoissa noudatamme Helsingin kaupungin hakuaikoja. Syksyllä 2024 alkavaan eskariin hakuaika on 21.1 saakka. Vapaita esioppilaspaikkoja voi hakea myös hakuajan ulkopuolella.

Hoitopaikkaa ja esiopetuspaikkaa voi hakea ottamalla yhteyttä varhaiskasvatusjohtaja Maritta Lamposeen sähköpostilla maritta.lamponen (ät) hkkhel.fi , puhelimitse 050-56 88 500 tai täyttämällä ennakkoilmoittautumislomakkeen, joka löytyy tämän sivun alareunasta.

Yhteydenoton jälkeen lähetämme täytettäväksi tarvittavat hakulomakkeet ja kutsumme perheen haastatteluun. Lomakkeet palautetaan haastatteluun tullessa.

Haastattelun yhteydessä kerromme tarkemmin päiväkodin toiminnasta ja kristillisen kasvatuksen periaatteista. Päiväkotipaikan myöntämisen jälkeen tehdään kirjallinen hoitosopimus huoltajien ja palvelun tuottajan kesken.

Ennakkoilmoittaudu

Kouluun